Primena računara u oblasti računarske grafike

U osnovi  compute, znači računanje, izračunavanje.
Prvobitna primena računara tj. želja zbog koje su i konstruisani je da se stvori mašine koji će  omogućiti (numerička) izračunavanja lakšim, bržim i preciznijim. Nakon te prvobitne tendencije, primena računara se širi na čuvanje i obradu teksta. Sledeća primena u poslovne svrhe bilo je korišćenje većih količina podataka (kako numeričkih tako i tekstualnih) pogodno organizovanih u tzv.baze podataka.
Na samom početku, programi za crtanje bili su posebne namene i obično povezani sa nekim programom za numeričke proračune, kako bi rezultati proračuna bili prikazani grafički. Ovi programi, kao i sva potrebna oprema za crtanje (ne računajući računar) bili su vrlo skupi.
Danas, ova primena u oblasti grafike je proširena upotrebom računara u oblasti projektovanja, dizajna, animacije, posebnih vizuelnih efekata, raznih simulacija, digitalne fotografije, skeniranih materijala... I ova primena, kao i primena u digitalnom čuvanju i obradi zvuka, javile su se kasnije, jer su zahtevnije u softverskom i hardverskom-tehničkom smislu.

No comments:

Post a Comment